Diverse merken, één stijl
Opdrachtgever: Patiëntenfederatie Nederland
Patiëntenfederatie Nederland zet zich in voor alle mensen die zorg nodig hebben, nu of in de toekomst. En geeft patiënten een stem: in de spreekkamer, in de politiek, bij de zorgverzekeraar en in het nieuws.
Patiëntenfederatie Nederland heeft in de afgelopen jaren een aantal initiatieven ontwikkeld waaronder ZorgkaartNederland en de Digitale Zorggids en wilde graag dat deze merken elkaar visueel versterken. Daarvoor is het logo van ZorgkaartNederland als uitgangspunt genomen en de logo’s van Patiëntenfederatie Nederland en de Digitale Zorggids in stijl in lijn gebracht. Hierdoor ontstond er een onderling visueel verband. Vervolgens is de huisstijl van de Patiëntenfederatie verder uitgewerkt met het definiëren van een kleurenpalet, huisstijllettertypen en stijlelementen.
Diverse merken, één stijl
Patiëntenfederatie Nederland zet zich in voor alle mensen die zorg nodig hebben, nu of in de toekomst. En geeft patiënten een stem: in de spreekkamer, in de politiek, bij de zorgverzekeraar en in het nieuws.
Patiëntenfederatie Nederland heeft in de afgelopen jaren een aantal initiatieven ontwikkeld waaronder ZorgkaartNederland en de Digitale Zorggids en wilde graag dat deze merken elkaar visueel versterken. Daarvoor is het logo van ZorgkaartNederland als uitgangspunt genomen en de logo’s van Patiëntenfederatie Nederland en de Digitale Zorggids in stijl in lijn gebracht. Hierdoor ontstond er een onderling visueel verband. Vervolgens is de huisstijl van de Patiëntenfederatie verder uitgewerkt met het definiëren van een kleurenpalet, huisstijllettertypen en stijlelementen.